Zdravo skozi jesen in pandemijo Corona virusa

Zdaj se spet začne čas, v katerem se moramo zaščititi pred prehladi, vnetjem srednjega ušesa in tudi korono.

Ko zjutraj na travniku zablesti prva zmrzal, se počasi začne spet hladna sezona. Hkrati smo sredi drugega vala koronske pandemije. Zato je zdaj toliko bolj pomembno, da poskrbite za svoje zdravje, saj lahko tudi blagi simptomi bolezni hitro pripeljejo do karantene.

Zdravstvena oskrba ni omejena le na fizično oskrbo, naše čustveno počutje prav tako močno vpliva na naš imunski sistem. Dokaz za to je učinek placeba: Prizadetim je dovolj, da verjamejo v zdravilni učinek dejansko neučinkovitega zdravila, tako da vpliva na njihov imunski sistem. Zato je za zdravstveno varstvo bistvenega pomena, da poskrbi za svoje psihološko počutje – še posebej v času Corone.

Pandemija poslabšuje težave z duševnim zdravjem

Omejitve in spremembe, ki jih s seboj prinaša Corona, v mnogih primerih preprečujejo, da bi lahko sledili običajnim rutinam in vzorcem ravnanja. Hkrati mnogi ljudje trpijo zaradi eksistencialnih strahov in so zaskrbljeni zaradi svojcev, ki spadajo v rizično skupino. Vse to povečuje napetost in psihološki stres. Vendar to ne škoduje samo našemu imunskemu sistemu. Veliko stresa lahko poveča tudi tveganje za tinitus in nenadno izgubo sluha.

Stres in tinitus 

Stres neposredno ne sproži tinitusa, vendar 26 odstotkov ljudi s kroničnim tinitusom trdi, da so bili že prej izpostavljeni hudemu stresu. Centralni inštitut za duševno zdravje v Mannheimu je ugotovil, da ljudje s kroničnim tinitusom zaznavajo čustvene vtise na možganskih predelih, ki so povezani s slušnimi potmi. 

Stres in nenadna izguba sluha 

Natančni vzroki nenadne izgube sluha so še vedno večinoma neznani, vendar klinične študije kažejo, da je večina prizadetih imela akutni ali trajni stres pred nenadno izgubo sluha, poroča RKI.

Nasveti za zmanjšanje stresa

Če želite stres preprečiti, v svoj vsakdan vnesite sprostitev. Z našimi nasveti lahko zmanjšate stres in upate, da boste koronsko jesen preživeli zdravo:

  • Zmanjšanje stresa – lažje reči kot narediti. Najočitnejše je tudi najtežje: izogibanje stresu. Najboljši način za to je, da sprostitvene odmore vključite v svoje vsakdanje življenje. To je lahko sprehod po naravi, večer s knjigo v kadi ali epizoda vašega najljubšega podcasta ob dobri skodelici čaja. V pomoč je vse, kar vas osebno upočasni in spusti iz spirale misli. Če ste podnevi izpostavljeni veliko hrupu v ozadju, vključno z video sestanki in telefonskimi konferencami, se vsekakor prepričajte, da si vzamete pavze zaradi stresa zaradi sluha. Ker slušni stres obremenjuje naš imunski sistem, saj dolgoročno stane naše telo veliko moči. 
  • Gibanje je pomembno za cirkulacijo in proti stresu. Dobra novica: Ni nujno, da gre za šport. Pravzaprav ima tudi dolg sprehod pozitiven učinek: vadba zagotavlja boljši pretok krvi v možgane in sproščanje endorfinov in serotonina; ti pa razgrajujejo stresne hormone. Hkrati je vadba pomembna za naš obtok, ki se lahko tudi ustavi zaradi nenehnega stresa. 
  • Ustvarite nove rutine. Izguba rutin je za marsikoga veliko breme, ker v vsakdanjem življenju primanjkuje zanesljivosti. Toda pri tem je nekaj enostavno narediti: ustvariti nove rutine. Po kosilu se na primer vedno odpravite na kratek sprehod ali pomislite na jutranji in večerni ritual, na primer po službi popijete skodelico čaja in se otresete vsakdanjega bremena.
  • Ostanite v stiku. Omejitve stikov in nevarnost okužbe zagotavljajo, da se socialno okolje močno zmanjša in tveganje, da postanete osamljeni, je veliko. Zato je priporočljivo, da se dogovorite za npr. video telefonijo. . S povezavo Bluetooth to čudovito deluje tudi s slušnimi aparati. Osebne stike lahko ohranite s bližnjimi prijatelji ali družinskimi člani, tako da se preprosto dogovorite za sprehod v gozd ali ob jezeru. Ne samo, da ostanete v stiku, tudi nekaj drugačnega doživite in zberete lepe trenutke. 

Sončne svetlobe ne potrebujejo le rastline, tudi naša psiha.

Dobro je znano, da naš imunski sistem potrebuje vitamin D, ki ga običajno dobimo iz sončne svetlobe. Kar pa ni tako dobro znano, je, da sončna svetloba sproščujoče vpliva na našo psiho. Da bi dobilo obnovitveni učinek spanja, naše telo takoj, ko postane temnejše, pretvori naš hormon sreče serotonin v melatonin, tako imenovani hormon spanja. Če je sončne svetlobe dovolj, se ta postopek upočasni in hormon sreče, ki prav tako zmanjšuje stres, v telesu ostane dlje časa. Hkrati smo manj utrujeni zaradi pomanjkanja melatonina.

Ne pozabite na nevarnost prehlada

Tudi če trenutno Corona prevladuje nad našim življenjem, ne smemo pozabiti dejstva, da je zdaj spet čas za prehlad – tudi pred mrazom se moramo zaščititi. Poleg vnetja grla, kašlja, izcedka iz nosu in povišane telesne temperature, obstaja tudi nevarnost vnetja srednjega ušesa. Zaradi tega morate ušesa zaščititi pred jesenskimi vetrovi, ki lahko spodbudijo okužbo. Otitis medija (vnetje) se pogosto pojavi v povezavi s prehladi, saj se lahko zgodi, da srednje uho ni več dobro prezračeno. Če bakterije in virusi, kot jih imamo ob prehladu, zaidejo v uho, obstaja velika verjetnost, za nastanek vnetja srednjega ušesa.

Mimogrede, upoštevanje splošnih higienskih pravil ne ščiti samo pred Corono, temveč tudi pred gripo in prehladom – to velja tudi za ljudi, ki nosijo slušne sisteme. Zato si razkužujte roke, preden posežete po slušnih aparatih. V primeru težav se kljub previdnosti ne bojte obiskati ORL zdravnika. Ne pozabite si vzeti odmorov in se sprostiti, saj stres škoduje našemu imunskemu sistemu. Ostanite zdravi.

Deli s prijatelji
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email